۴۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

با سنبل هندی استرس را از خود دور کنید

 

مصرف سنبل هندی در دوران بارداری و همچنین برای خانم‌های شیرده و کودکان زیر ۳ سال توصیه نمی‌شود. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا از بیماری خاصی رنج می‌برید بهتر است قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

سنبل هندی به دافع پشه بودن شهره است اما این گیاه برای تسکین آرتریت، رفع اختلالات گوارشی، کاهش تب، رفع استرس و خستگی و غیره نیز موثر است. در این مطلب بیشتر در خصوص این گیاه معطر توضیح می‌دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

سنبل هندی از کجا آمده است؟
سنبل هندی همان‌گونه که از اسمش مشخص است بومی هند و سریلانکا است. گیاه سنبل هندی در مناطق گرم و استوایی رشد می‌کند. عطر و بوی این گیاه که ارتفاع آن به ۱.۵۰ متر می‌رسد شبیه بوی لیموترش است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

با سماق جلوی گرمازدگی را بگیریم و بدن را خنک کنیم

 

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توصیه دیگر برای خنک کردن بدن در فصل گرما استفاده از آب دوغ خیار است. مصرف دوغ خیار، ماست همراه با کشمش و گردو، خیار رنده شده با گل محمدی و سبزیجات معطری مثل ریحان و ترخون و نعناع برای این فصل و خنک کردن درجه حرارت بدن فوق العاده موثر است.

 

محمود بابائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای خنک کردن بدن در فصل تابستان به روش طب سنتی اظهار کرد: استفاده از دمنوش‌هایی مانند چای سبز، چای سفید و بابونه با کمک به تعریق باعث خنک کردن بدن می‌شود، این دمنوش‌ها حالت ضد عطش داشته و باعث افزایش مایعات بدن می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

دندان درد را با زنیان آرام کنیم

 

زنیان باعث انقباض رحم می‌شود، بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خوددداری کنند؛ همچنین بهتر است زنیان در دوران شیردهی نیز استفاده نشود؛ زنیان در بهبود آنزیم‌های کبدی موثر است با این حال، احتمال  تشدید برخی از انواع بیماری‌های کبدی با مصرف این گیاه وجود دارد.

 

زنیان برای درمان درد دندان بسیار مفید استف غرغره کردن دهان با دمنوش زنیان موجب بهبود سلامت دهان و دندان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،زنیان گیاهی علفی، یک ساله و به ارتفاع ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است که در نواحی شرقی هند، ایران و مصر به صورت خودرو می‌روید؛ در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

آب زرشک دوای درد گرمازدگی

 

این مسأله اتفاقی نیست که بیشتر مردمی که در نواحی گرم دنیا هستند، غذا‌های ادویه‌دار زیاد می‌خورند. مقدار متعادل از ادویه‌هایی مثل زنجبیل تازه، فلفل قرمز، کاین و فلفل سیاه در ابتدا شما را گرم می‌کنند، اما در واقع به خنک‌شدن‌تان کمک می‌کنند. مقداری فلفل قرمز به ماهی بریان‌شده یا آبی که مرغ را در آن می‌خوابانید، اضافه کنید یا با زنجبیل تازه رنده‌شده، روغن کنجد، سویا و سرکه سفید، سرکه خنک‌کننده درست کنید.

 

 

میوه‌های تابستانی به تنوع، خوشمزگی و رنگین‌بودن‌شان شناخته می‌شوند و حتی می‌توانند جایگزین برخی وعده‌های غذایی شوند. توت‌ها، گلابی، انگور، هلو، زردآلو و سیب و خربزه و طالبی و... همه در این گروه قرار می‌گیرند. این میوه‌ها آب فراوانی هم درون خودشان دارند و می‌توانند همین آب را به ما منتقل کنند. اغلب این میوه‌ها آب و آنتی‌اکسیدان زیادی دارند. این میوه‌ها بهترین منبع برای خنک‌ماندن به شمار می‌روند و حتی می‌توانند در رژیم‌های غذایی ما گنجانده شوند و به صورت سالاد یا اسموتی مصرف شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

ریحان برای درمان آفت دهان مفید هستند

 

متخصص طب سنتی درمورد خواص مصرف ریحان گفت: ریحان بازکننده انسداد عروق مغزی به ویژه در بیمارانی که دچار سکته مغزی شدند است همچنین این سبزی تقویت کننده معده و برطرف کننده نفخ به شمار می‌رود.

 

 

متخصص طب سنتی با اشاره به خواص درمانی خاکشیر و ریحان گفت: خوردن عصاره ریحان با شکر جهت رفع درد سینه‌، تنگی نفس و سرفه موثر است.

فرشته فقیهی در ارتباط با خواص خاکشیر اظهار داشت: خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر با یک استکان آب جوش و کمی نبات هنگام صبح و زمانی که فرد ناشتا است برطرف کننده یبوست و بهبود دهنده بواسیر است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

خانم ها استفاده از رازیانه را فراموش نکنند

 

 

مصرف رازیانه برای زنان باردار به دلیل افزایش هورمون استروژن خطرناک است. زنانی که مزاج گرم و خشک دارند در مصرف این گیاه احتیاط کنند. زنانی که دارای کیست تخمدان هستند ازمصرف این گیاه خودداری کنند. همین‌طور مصرف این گیاه باعث افزایش فشار خون می‌شود.

 

رازیانه یا بادیان، گیاهی گرم و خشک است که تمام بخش‌های مختلف آن قابل استفاده است. دانه، برگ وریشه آن هم خوراکی است. با توجه به خاصیت زیاد رازیانه برای زنان به چند مورد از کاربرد‌های این گیاه اشاره می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

با کافور می توانیم زیبا شویم

 

 

چه کسی نمی خواهد موهای راپونزل را نداشته باشد؟ اما همه ما می دانیم که گفتنش آسان است. موهای بلند در محیط آلوده امروزی بیش از یک واقعیت دست یافتنی نیست اما صبر کنید، هنوز تسلیم نشوید چون ما راه حلی برای رشد مو داریم.

 

 

همانطور که حتما دیده اید و اطلاع دارید کافور ماده ای است مومی شکل که از صمغ درختی با نام کاپور تولید می شود. درختی که منشا آن ژاپن، ویتنام و چین است و ارتفاع درختش – تا ۱۰۰ پا می رسد …تنها درختان ۵۰ ساله می توانند روغن را از اجزای فعالشان تولید کنند و می تواند در هر بخش از درخت پیدا شود. و بخار برای استخراج روغن کافور از درخت به کار می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

خولنجان نیروی جنسی را بالا می برد

 

 

خوردن برخی از خوراکی ها و خودداری از مصرف برخی دیگر، قوای شهوانی را در مردان افزایش میدهد. از آنجا که ناتوانی جنسی و ضعف قوای شهوانی در جوانی یکی از عوامل پیری زودرس مردان و ابتلا آنان به امراض عصبی و روحی است، همچنین باعث کاهش طول عمر میگردد لازم است خوراکی های مفید برای تقویت قوای جنسی مردان را بشناسیم. برخی از این خوراکی های مفید عبارتند از:

 

همیشه این سول مطرح بوده که آیا رابطه ای بین غذا و قوای جنسی وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد چه باید کرد؟

ناتوانی جنسی در مردان عبارت است از عدم توانایی مرد به نزدیکی کامل. این ناتوانی ممکن است از نظر اجتماع اهمیت زیادی داشته باشد و گاهی عواقب وخیمی برای استحکام بنیان یک خانواده و در پی آن اجتماع به همراه می آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

سس خردل باعث سلامت و تقویت قلب می شود

 

به یاد داشته باشید که خردل گیاهی آلرژی زاست پس اگر قبلا از آن استفاده نکرده‌اید کمی محتاط باشید.

 

خردل زرد برای سلامت قلب مفید است؛ روغن خردل سرشار از چربی‌های غیر اشباع است و می‌تواند کلسترول خون را متعادل کند. روغن خردل می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. برگ‌های گیاه خردل، قدرت فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول دارند، همچنین می‌تواند رفلاکس معده را درمان کند.

به یاد داشته باشید که خردل گیاهی آلرژی زاست پس اگر قبلا از آن استفاده نکرده‌اید کمی محتاط باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

خاکشی معجزه برای بیماری ها

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که با گرم‌شدن هوا فصل بیماری‌هایی مانند آبله‌مرغان و سرخک از راه می‌رسد. چه بخواهیم چه نخواهیم کودک خردسال ما نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد و دیر یا زود با بدنی مملو از دانه‌های ریز و قرمزرنگ آبله مرغان مقابل چشمتان ظاهر می‌شود.

 

 

 

درمان فشار خون روی پای شما

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشی، کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشی را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi