دانه های ژلاتینی تخم شربتی محلول در آب کالری کمی دارد و می تواند فرد را تا مدت زیادی سیر نگه دارد، این دانه ها جایگزین مناسبی برای داروهای لاغری هستند.عضله سازی از دیگر خواص تخم شربتی می توان به دارا بودن مقدار زیادی پروتئین اشاره کرد


تخم شربتی دانه های ریز و سیاه رنگی است که سرشار از مواد مغذی است.
تخم شربتی از دانه های گیاه ریحان کوهی (چیا) است که به علت دارا بودن دانه های لعاب دار، به صورت محلول در آب استفاده می شود. در این مطلب به خواص تخم شربتی می پردازیم.
ارزش غذایی
به گزارش مجله دلتا؛ هر صد گرم تخم شربتی حاوی این مواد است:
انرژی: 486 کیلو کالری سدیم: 16 میلی گرم پتاسیم : 407 میلی گرم آهن : 7.72 میلی گرم کلسیم: 631 میلی گرم کربوهیدرات: 12 گرم پروتئین: 16 گرم فیبر : خوراکی 34 گرم منیزیم: 335 میلی گرم
این دانه ها به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامتی مفید هستند اما خواص تخم شربتی به همین موارد ختم نمی شود.
جذب کلسیم
این دانه ها حاوی مقدار زیادی پتاسیم،کلسیم و آهن هستند و به دلیل دارا بودن ماده ای به نام بورون می تواند به جذب کلسیم توسط استخوان ها کمک کند.
رفع خستگی و یبوست
تخم شربتی غلظت خون را کاهش می دهد و نقش زیادی در کم کردن خستگی ذهنی و میگرنی و بهبود خلق و خوی افراد دارد.
درمان یبوست
استفاده از تخم شربتی یبوست را برطرف می کند.
تنظیم فشار خون
تخم شربتی در تنظیم و متعادل نگه داشتن فشار خون نقش موثری دارد.
 لاغری
دانه های ژلاتینی تخم شربتی محلول در آب کالری کمی دارد و می تواند فرد را تا مدت زیادی سیر نگه دارد، این دانه ها جایگزین مناسبی برای داروهای لاغری هستند.
عضله سازی از دیگر خواص تخم شربتی می توان به دارا بودن مقدار زیادی پروتئین اشاره کرد که برای افراد ورزشکار و یا کسانی که قصد عضله سازی دارند ایدئال است.
سلامت قلبی
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد تخم شربتی می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.